Jump to navigation

خانه
  • محصولات
    • نظارت تصویری
      • Geovision
        • IP Camera
        • Recording Systems
        • PoE Switch
        • Video Management
        • Video Capture Card
        • Video Server
        • LPR/ANPR
        • Hardware Accessory
    • کنترل دسترسی
      • Geovision
        • Controllers
        • Accessories
        • Readers
        • Software
  • پروژه‌ها
    • آموزشی
    • بانکداری
    • دولتی
    • رفاهی
    • صنایع
    • فرودگاهی
    • فروشگاهی
    • هتلداری
  • راهکارها
    • نظارت بانکداری
    • نظارت شهری
    • نظارت فرودگاهی
    • نظارت فروشگاهی
    • نظارت هتلداری
    • کنترل دسترسی
  • پشتیبانی
    • فروش
    • ارسال
    • خدمات
    • آموزش
    • همکاران
    • گارانتی
    • رهگیری
    • پرسشهای متداول
      • دوربین تحت شبکه
        • سوال شماره 1
        • سوال شماره 2
        • سوال شماره 3
        • سوال شماره 4
        • سوال شماره 5
        • سوال شماره 6
      • راهکارهای فروش، یکپارچگی POS
      • نرم افزارهای DVR/NVR
      • نظارت از راه دور-موبایل
      • نمایش DVR/NVR
      • کارت ضبط DVR و لوازم جانبی
  • درباره ما
    • گواهینامه ها
    • گستره حضور
    • در نمایشگاه ها
    • در رسانه ها
    • در نشریات
  • تماس با ما
  • دانلود‌
    • نرم افزارها
      • نرم افزار GIS
      • نرم افزار LPR
      • نرم افزار ASManager
      • نرم افزار AView برای Android
      • نرم افزار Access برای iOS
      • نرم افزار Backup Center
      • نرم افزار CMS
      • نرم افزار CMS Lite
      • نرم افزار CMS Server
      • نرم افزار Center V2
      • نرم افزار Center V2 Pro
      • نرم افزار Cloud Center
      • نرم افزار Control Center
      • نرم افزار DVR
      • نرم افزار Data Capture V3.1
      • نرم افزار Dispatch Server
      • نرم افزار Edge Recording-Mac
      • نرم افزار Edge Recording-Win
      • نرم افزار Eye برای Android
      • نرم افزار Eye برای iOS
      • نرم افزار Failover Server
      • نرم افزار GV-Selector برای iOS
      • نرم افزار GVcloud برای Android
      • نرم افزار GVcloud برای iOS
      • نرم افزار Hybrid DVR
      • نرم افزار Mobile Server
      • نرم افزار NVR
      • نرم افزار POS S/W Capture
      • نرم افزار POS Text Sender
      • نرم افزار Recording Server
      • نرم افزار Redundant Server
      • نرم افزار Selector برای Android
      • نرم افزار VMS
      • نرم افزار Video Gateway
      • نرم افزار Video Wall
      • نرم افزار Vital Sign Monitor
      • نرم افزار Web Report
      • نرم افزارAccess برای Android
    • معرفی ها
      • Geovision
        • Geovision VMS Pro
        • Geovision New Target Series
        • GV-PoE-extender
        • Geovision LPR Solution
        • GV-NVR Catalogue
        • Presentation 2016
        • GV-NVR Partner Catalogue
        • Catalogue 2014
    • تبلیغات
      • Geovision
        • دوربین حقیقت مجازی ژئوویژن
    • ویدئوها
    • فرم ها
      • ثبت پروژه
      • استخدام
      • همکاری
      • درخواست نرم افزار
      • گارانتی
  • گزارشها
    • اخبار
    • مقاله ها
    • خبرنامه ها
      • Newsletters 2015
        • اطلاعیه شماره 01 دیدارک
        • اطلاعیه شماره 02 دیدارک
        • اطلاعیه شماره 03 دیدارک
        • خبرنامه شماره 04 دیدارک
        • خبرنامه شماره 05 دیدارک
        • خبرنامه شماره 06 دیدارک
        • خبرنامه شماره 07 دیدارک
        • خبرنامه شماره 09 دیدارک
        • خبرنامه شماره 10 دیدارک
        • خبرنامه شماره 11 دیدارک
        • خبرنامه شماره 12 دیدارک
        • خبرنامه شماره 13 دیدارک
        • خبرنامه شماره 14 دیدارک
        • خبرنامه شماره 15 دیدارک
        • خبرنامه شماره 16 دیدارک
        • خبرنامه شماره 17 دیدارک
        • خبرنامه شماره 18 دیدارک
        • خبرنامه شماره 19 دیدارک
        • خبرنامه شماره 20 دیدارک
        • خبرنامه شماره 21 دیدارک
        • خبرنامه شماره 22 دیدارک
        • خبرنامه شماره 23 دیدارک
        • خبرنامه شماره 24 دیدارک
        • خبرنامه شماره 25 دیدارک
        • خبرنامه شماره 26 دیدارک
        • خبرنامه شماره 27 دیدارک
        • خبرنامه شماره 28 دیدارک
        • خبرنامه شماره 29 دیدارک
        • خبرنامه شماره 30 دیدارک
        • خبرنامه شماره 31 دیدارک
        • خبرنامه شماره 32 دیدارک
        • خبرنامه شماره 33 دیدارک
        • خبرنامه شماره 34 دیدارک
        • خبرنامه شماره 35 دیدارک
        • خبرنامه شماره 36 دیدارک
        • خبرنامه شماره 37 دیدارک
        • خبرنامه شماره 38 دیدارک
        • خبرنامه شماره 39 دیدارک
        • خبرنامه شماره 40 دیدارک
        • خبرنامه شماره 41 دیدارک
        • خبرنامه شماره 42 دیدارک
        • خبرنامه شماره 43 دیدارک
      • Newsletters 2016
        • خبرنامه شماره 44 دیدارک
        • اطلاعیه شماره 04 دیدارک
        • خبرنامه شماره 45 دیدارک
        • اطلاعیه شماره 05 دیدارک
        • خبرنامه شماره 46 دیدارک
        • خبرنامه شماره 47 دیدارک
        • خبرنامه شماره 48 دیدارک
        • خبرنامه شماره 49 دیدارک
        • خبرنامه شماره 50 دیدارک
        • خبرنامه شماره 51 دیدارک
        • خبرنامه شماره 52 دیدارک
        • خبرنامه شماره 53 دیدارک
        • خبرنامه شماره 54 دیدارک
        • خبرنامه شماره 55 دیدارک
        • خبرنامه شماره 56 دیدارک
        • خبرنامه شماره 57 دیدارک
        • خبرنامه شماره 58 دیدارک
        • خبرنامه شماره 59 دیدارک
        • خبرنامه شماره 60 دیدارک
        • خبرنامه شماره 61 دیدارک
        • خبرنامه شماره 62 دیدارک
        • خبرنامه شماره 63 دیدارک
        • خبرنامه شماره 64 دیدارک
        • اطلاعیه شماره 06 دیدارک
        • خبرنامه شماره 65 دیدارک
        • خبرنامه شماره 66 دیدارک
      • Newsletters 2017
        • خبرنامه شماره 67 دیدارک
        • خبرنامه شماره 68 دیدارک
        • خبرنامه شماره 69 دیدارک
        • اطلاعیه شماره 07 دیدارک
        • خبرنامه شماره 70 دیدارک
        • خبرنامه شماره 71 دیدارک
        • خبرنامه شماره 72 دیدارک
        • خبرنامه شماره 73 دیدارک
        • خبرنامه شماره 74 دیدارک
        • خبرنامه شماره 75 دیدارک
        • خبرنامه شماره 76 دیدارک
        • خبرنامه شماره 77 دیدارک
        • خبرنامه شماره 78 دیدارک
        • خبرنامه شماره 79 دیدارک
        • خبرنامه شماره 80 دیدارک
        • خبرنامه شماره 81 دیدارک
        • خبرنامه شماره 82 دیدارک
        • خبرنامه شماره 83 دیدارک
        • خبرنامه شماره 84 دیدارک
        • خبرنامه شماره 85 دیدارک
        • خبرنامه شماره 86 دیدارک
        • خبرنامه شماره 87 دیدارک
        • خبرنامه شماره 88 دیدارک
        • خبرنامه شماره 89 دیدارک
        • خبرنامه شماره 90 دیدارک
        • خبرنامه شماره 91 دیدارک
        • خبرنامه شماره 92 دیدارک
        • خبرنامه شماره 93 دیدارک
        • خبرنامه شماره 94 دیدارک
        • خبرنامه شماره 95 دیدارک
        • خبرنامه شماره 96 دیدارک
        • خبرنامه شماره 97 دیدارک
        • خبرنامه شماره 98 دیدارک
        • خبرنامه شماره 99 دیدارک
        • خبرنامه شماره 100 دیدارک
        • خبرنامه شماره 101دیدارک
        • خبرنامه شماره 102 دیدارک
        • خبرنامه شماره 103 دیدارک
      • Newsletters 2018
        • خبرنامه شماره 104 دیدارک
        • خبرنامه شماره 105 دیدارک
        • خبرنامه شماره 106 دیدارک
        • خبرنامه شماره 107 دیدارک
        • خبرنامه شماره 108 دیدارک
        • خبرنامه شماره 110 دیدارک
        • خبرنامه شماره 111 دیدارک
        • خبرنامه شماره 112 دیدارک
    • ماهنامه ها
      • Monthletters 2015
        • ماهنامه شماره 01 دیدارک
        • ماهنامه شماره 02 دیدارک
        • ماهنامه شماره 03 دیدارک
        • ماهنامه شماره 04 دیدارک
      • Monthletters 2016
        • ماهنامه شماره 05 دیدارک
        • ماهنامه شماره 06 دیدارک
        • ماهنامه شماره 07 دیدارک
        • ماهنامه شماره 08 دیدارک
        • ماهنامه شماره 09 دیدارک
        • ماهنامه شماره 10 دیدارک
        • ماهنامه شماره 11 دیدارک
        • ماهنامه شماره 12 دیدارک
        • ماهنامه شماره 13 دیدارک
        • ماهنامه شماره 14 دیدارک
        • ماهنامه شماره 15 دیدارک
      • Monthletters 2017
        • ماهنامه شماره 16 دیدارک
        • ماهنامه شماره 17 دیدارک
        • ماهنامه شماره 18 دیدارک
        • ماهنامه شماره 19 دیدارک
        • ماهنامه شماره 20 دیدارک
        • ماهنامه شماره 21 دیدارک
        • ماهنامه شماره 22 دیدارک
        • ماهنامه شماره 23 دیدارک
        • ماهنامه شماره 24 دیدارک
  • تکنولوژی ها
    • تشخیص پلاک خودرو ژئوویژن
    • تکنولوژی PTZ+FISHEYE ژئوویژن
    • دستگاه GV-CS1320 ژئوویژن
    • دستگاه ضبط استندالون ژئوویژن
    • دستگاه نماد دیجیتال ژئوویژن
    • دستگاه کارت‌خوان GV-CS1320
    • دستگاه کدگشایی آی پی ژئوویژن
    • دلایل انتخاب دوربین های H.265
    • دوربین PPTZ7300 ژئوویژن
    • دوربین تحت شبکه 12MP ژئوویژن
    • دوربین تحت شبکه GV-LPR1200
    • دوربین تحت شبکه GV-SD2301
    • دوربین تحت شبکه استارلایت
    • دوربین لنز سوزنی ژئوویژن UNP
    • دوربین های سری H.265 ژئوویژن
    • دوربین های پاناروما ژئوویژن
    • ذخیره ساز ژئوویژن GV-NAS
    • راهکار AI-LPR ژئوویژن
    • راهکار اتوماسیون ساختمان ژئوویژن
    • راهکار جامع نظارتی ژئوویژن
    • راهکار کارخانه هوشمند ژئوویژن
    • راهکارکنترل پارکینگ ژئوویژن
    • سری دوربین های ابری ژئوویژن
    • قفل / بازکردن اضطراری ژئوویژن
    • معرفی GV-AI FR ژئوویژن
    • معرفی نرم افزار GV-AI Server
    • معرفی ورژن 18.1. GV-VMS
    • نرم افزار GV-Live Streaming
    • ویدئو سرور ژئوویژن VS2420
    • ژئوویژن در ایپاس 2017
    • کنترل‌کننده‌ی GV-AS1520 ژئوویژن

Search

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

User menu

  • Register
  • Login

آینده ی روشن آنالیتیکس ها – قسمت اول

آینده ی روشن آنالیتیکس ها – قسمت اول

ارسال شده توسط r.izadi در پ., 05/04/2017 - 09:24

 در طول دهه ی گذشته آنالیتیکس های مربوط به ویدئوها و داده ها، به موضوعاتی داغ برای بحث میان تولیدکنندگان و در نمایشگاه ها تبدیل شده است. رواج بکارگیری آنالیتیکس ها در عملیات های امنیتی مراکز و شرکت ها باعث مسرت است، با این حال همچنان چالشهایی در برابر این تکنولوژی ها و کاربران آنها وجود دارد. در این مقاله گفتگوی مجله ی Security با یکی از متخصصین صنعت امنیت در مورد آنالیتیکس ها، تلفیق و روندهای تکنولوژی موجود را خواهید خواند.

 

آنالیتیکس داده ها

1. مجله: کاربران نهایی چگونه میتوانند از داده ها جهت اتخاذ تصمیمات بیزینسی استفاده کنند؟

متخصص: برخی از مشتریان در حال بکارگیری کلان داده ها و آنالیتیکس داده ها هستند، اما هنوز خیلی از آنها به این مرحله نرسیده اند. چه این تکنولوژیها بکار گرفته شده باشند و چه افراد از آن غافل مانده باشند، خیلی از آنها متوجه ارزش جمع آوری داده ها و  لایه لایه سازی آنالیتیکس های پیشرفته برای مشاهده ی داده های قدیمی، تجزیه تحلیل روند و الگو، و تشخیص ناهنجاری برای هوشمندسازی تصمیمات بیزینسی هوشمند هستند. به عنوان مثال میتوان به چگونگی استفاده ی کاربران از داده ها و آنالتیکس جهت استخدام کارمندان در یک ساختمان و فراهم سازی سطح مناسبی از امنیت با توجه به سطوح تهدیدات موجود به صورت همزمان با وقوع رخداد و ارائه ی تجربه ی امنیتی بهتر به کارمندان و میهمانان اشاره کرد. استفاده از گزارش های هوشمند داخلی و خارجی، داده های بدست آمده از پلتفرم امنیتی اصلی و فرعی شما همچون سیستم های IT، سیستم های اچ.سی.وی.آی، نورپردازی، روباتیک و سیستم های اتوماسیون ساختمانی همگی به شما در ایجاد یک مدل مدیریت نیروی کاری پیش بینی شده کمک میکند؛ این مدل به تعیین تعداد ماموران امنیتی، مسئولان لابی ساختمان و سرویس های از راه دور مورد نیاز به صورت روزانه، هفتگی و حتی ماهیانه کمک میکند. چنین رویکردی، یک رویکرد داده محور برای مدیریت نیروی کاری به صورت پیش بینی شده نامیده میشود.

 

2. مجله: چگونه داده های سیستم امنیتی در این کار نقش ایفا میکنند؟

متخصص: در گذشته داده های بدست آمده از سیستم های امنیتی چندان مورد توجه قرار نمیگرفت. معمولا زمانی که به سیستم های کلان داده نگاه می اندازیم، در واقع این بخش IT است که این داده ها را هدایت میکند. به وجه IT منزل خود، نه وجه فیزیکی آن، نگاه بیاندازید. تحول IT و تلفیق آن با OT، تصویری بهتر از آنچه در حال وقوع است ارائه میکند – آگاهی موقعیتی همزمان با وقوع رخداد، فراتر از امنیت سنتی. امکان استفاده از منابع داده مختلف در یک سیستم امنیتی، کلید فهم چگونکی و زمان ورود افراد به یک ساختمان است. همچنین این نیاز وجود دارد که افراد نسبت به چگونگی وقوع رخدادها و ناهنجاریها آگاهی پیدا کنند. اساسا، هر چه قطعات بیشتری از یک پازل را پیدا کنید، تصویر بدست آمده دقیقتر خواهد بود و به شما امکان اتخاذ تصمیمات هوشمندانه تری را میدهد. هنگامی که قادر به مشاهده ی تمامی این ابعاد مختلف باشید، دید واضحتری پیدا میکنید.

به عنوان مثال، شما میتوانید به آلارم های سرقت اولیه نگاه بیاندازید. به صورت سنتی شما میتوانید، در فضاهای خرده فروشی، یک آلارم برای ساختمان قرار دهید که به هنگام نبود افراد در ساختمان از آن محافظت کند. در طول سالیان گذشته، شرکت ها به استخدام متخصصین علم داده و ساخت راهکارهای داده کاوی پرداخته اند. حال شرکت ها میتوانند از سیستم های آلارم سرقت سنتی استفاد و از عملیات درب جلویی به عنوان یک اهرم استفاده کنند و به کابران خود این اجازه را بدهند که الگوهای ترافیکی را در ساعات شلوغی مشاهده و پیش بینی کنند. همچنین شرکت ها میتوانند از این داده ها برای اموری همچون کارگزینی مناسب استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت بین ساعات پنج تا نه باز باشد، اما بین ساعات یازده تا دوازده تعداد درب های باز بیشتری از پنل آلارم دزدی مشاهد شود، شاید در طول آن زمان تعداد پرسنل بیشتری نیاز باشد. پرسنل بیشتر در کنار سیستم های پایانه ی فروش سنتی یا سایر تجربه های فروشندگان، دید جزیی واقعی به آنچه در محیط در حال وقوع است ارائه میکند. این شرایط میتواند از این مثال ساده تا شرایط پیچیده تر متغیر باشد؛ این شرایط پیچیده مستلزم استفاده از داده های بیشتر و بازاریابی هدفمند برای ارائه ی تجربه ای بهتر برای خریداران است.

3. مجله: چگونه سایر بخش ها و عملکردهای موجود درون شرکت ها، از آنالیتیکس های امنیتی و استفاده از داده ها سود برده و مستلزم آن هستند؟‌

متخصص: یکی از بخش های ذی النفع از آنالیتیکس های امنیتی و استفاده از داده ها، مدیران اموال هستند که به دنبال بهره برداری از فضا هستند. در حال حاضر، عملیات ها از چنان قدرت دیدی برخوردار هستند که میتوانند به چیزهایی چون داده های کنترل دسترسی نگاه بیاندازند. به عنوان مثال، شما میتوانید به 10 ساختمان مختلف نگاه بیاندازید و در تمامی ساختمان های متشکل از ترکیبی از کارکنان در محل و دورکار، دستگاه های کنترل دسترسی قرار دهید. بدون داشتن داده های درست، دانستن اینکه چه کسی از چه ساختمانی استفاده میکند، کدام محل کار در ساختمان آزاد و در دسترس است، اینکه آیا فضای موجود در حال استفاده شدن است یا خیر و اینکه با این فضا باید چه کرد، همگی چالش برانگیز خواهند بود. با نگاه انداختن به کاربری ساده کنترل دسترسی متوجه خواهید شد که در صورت عدم استفاده ی افراد از فضا، شما میتوانید با توجه به اطلاعات جمع آوری شده از طریق آنالیتیکس ها در دستگاه های کنترل دسترسی، مدیریت بازدیدکنندگان و بهره برداری از فضا، به فروش یا اجاره دادن فضای گفته شده بپردازید.

این کاربری برای مدت های زیادی وجود داشته است، اما همچنان به عنوان مثالی عالی در مورد چگونگی بهره برداری عملیات ها از این داده های اضافی جهت آگاهی بیشتر یافتن از آنالیتیکس های آنها تلقی میگردد.

 

4. مجله: چگونه آنالیتیکس ها میتوانند به کابران نهایی در جهت بهره وری بهتر از بودجه های امنیتی خود کمک کنند؟

متخصص: آنالیتیکس ها میتوانند به کاربران در جهت تصمیم گیری بهتر روی سرمایه گذاری اموال خود در جاهای مختلف کمک کنند. این آنالیتیکس ها به شناسایی ریسک های پیش روی یک سازمان کمک کرده،‌ در صورت وقوع ریسک، تاثیر اقتصادی آنها را نشان داده و به شما این امکان را میدهد که به صورت پیش فعالانه اقدامات بازدارنده در جهت فرونشاندن آن ریسک را ترتیب اثر دهید. آنالیتیکس ها اقداماتی پیش فعالانه در جهت فرونشاندن ریسک ها و بهینه سازی بودجه ها تلقی میگردند. استفاده از آنالیتیکس داده ها در جهت بهینه سازی کل برنامه امنیتی یک مشتری، آینده ی صنعت امنیت است.

ببینید که امروزه نصاب های سنتی چگونه سیستم های امنیتی را طراحی میکنند. سیستم انتخاب شده و اموال امنیتی بکارگرفته شده معمولا بر اساس گزارشات فروش و دانش فعلی و سطح آسودگی مهندسین فروش انتخاب میشود یا توسط سازنده ای که در ارتباط نزدیک با آن نصاب است میتواند توجیح و قانع شده باشد. تغییر جهت بزرگی به سوی مدل مدیریت ریسک انجام شده است که بخشی از این  تغییرجهت با کمک آنالیتیکس ها تغذیه میشود. مدیریت ریسک، از دو قسمت مهم تشکیل شده است:

1. ارزیابی ریسک ­­­– سوال اینجاست که "چه چیزهایی افراد، اموال و دارایی های مشتریان را تهدید میکند؟" – این کار دید دقیقی نسبت به قسمت های آسیب پذیر یک سازمان به شما میدهد.

2. کنترل ریسک – با کنترل ریسک، شما از مدیریت ریسک و آنالیتیکس داده ها برای ترتیب اثر دادن اقدامات بازدارنده ی درست، قرار دادن سیستم های امنیتی مناسب و حفاظت از منابع استفاده میکنید تا یک برنامه ی امنیتی بهینه برای کاهش ریسک تشخیص داده شده در قسمت ارزیابی ریسک طراحی کنید.

 

برگرفته از مجله Security

برچسب‌ها: 
Analytics, Video Analytics, Access Control
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • English
  • انتخاب محصول
  • ثبت پروژه
  • مشاوره فنی

FOLOW US

NEWSLETTER